wstecz Strona główna dalej


Pompy Paliwa - Wszystkie Daewoo z naciskiem na Lanos, Nubira, Tacuma

Pompki paliwa: Lanos, Nubira, Leganza, Tacuma
Pompki paliwa w Daewoo są takie same niemal we wszystkich modelach, tak jak wiele innych części. Ja natchnąłem się na trzy rodzaje obudów pompek i dwa rodzaje pompek (wkładów).
Nie do każdej obudowy włożymy kupiony przez nas wkład. Ale do wszystkich „nowszych” Daewoo włożymy różne obudowy, ponieważ posiadają takie samo złącze.

Na szczęście wtyczka we wszystkich rodzajach obudów pompek jest taka sama. Więc gdy mamy inny rodzaj obudowy z powodzeniem możemy go zastąpić całym kompletem innego typu.
Jest to sprawdzone w Nubirze zmieniłem komplet obudowy 2 na komplet obudowy 1 i wszystko działało.

Poniżej rodzaje obudów i pomp stosowanych w Daewoo oraz opis ich wymiany.


Obudowa typ 1

Obudowa z sitkiem na zewnątrz, spotykana w Lanosie i Nubirze

Złącze:
Wkład typ 1





DANE TECHNICZNE:
Średnica króćca zasysającego [mm]: 12
Średnica króćca wylotowego [mm]: 6
Długość korpusu [mm]: 65
Średnica pompy [mm]: 36
Długość całkowita pompy [mm]: 175
Ciśnienie [bar]: 3
Przepływ paliwa [l/h]: 90

Zastosowanie: Nubira, Lanos, Leganza - wszystkie silniki.

Obudowa typ 2

Obudowa z sitkiem wewnątrz, spotykana w Lanosie i Nubirze

Złącze:
Wkład typ 2





DANE TECHNICZNE:
Średnica króćca zasysającego [mm]: 11
Średnica króćca wylotowego [mm]: 9
Długość korpusu [mm]: 67
Średnica pompy [mm]: 38
Długość całkowita pompy [mm]: 114
Ciśnienie [bar]: 3,8
Przepływ paliwa [l/h]: 90

Zastosowanie: Nubira, Lanos, Leganza, Tacuma/Rezzo - wszystkie silniki.
Sprzedwacy podają też że wkład pasuje do Kalos, Matiz oraz Espero chociaż w Espero raczej jest inna pompa i inny wkład.
Obudowa typ 3

Obudowa spotykana w Tacumie / Rezzo

Złącze:
Obudowa typ 4

Obudowa spotykana w Nubirze III i Chevroletach Lacetti03

Złącze:
Wkład typ 4






DANE TECHNICZNE:
Wydatek [l/h]: 90
Ciśnienie robocze [bar]: 3,5
Ilość otworów wlotowych/wylotowych: 1/1
średnica 2 [mm]: 9
średnica 1 [mm]: 11
średnica [mm]: 38
Długość 1 [mm]: 73
Długość 2 [mm]: 114
Ciężar [kg]: 0,34
Napięcie [V]: 12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z filtrem
Rodzaj paliwa: benzyna
Strona zabudowy: w zbiorniku paliwa
Tryb pracy: elektryczny
Jednostka pakowania: 1
Ilość w jednostce pakowania: 1

Zastosowanie: Nubira III, CHEVROLET LACETTI.
Ten wkład najprawdopodobniej pasuje do obudowy 2 i 3.


Szukając pompki paliwa możemy natchnąć się na pompę do Espero którą spzredawcy opisują jako pompę do: ESPERO LANOS LEGANZA NUBIRA. Jesdnak Espero posiada jeszcze inną obudowę która ma tylko dwa piny więc nie zamontujemy jej do Lanosa, Nubiry, Leganzy, Tacumy.

DANE TECHNICZNE:
Średnica króćca zasysającego [mm]: 22
Średnica króćca wylotowego [mm]: 8
Długość korpusu [mm]: 64
Średnica pompy [mm]: 36
Długość całkowita pompy [mm]: 138
Ciśnienie [bar]: 3,5
Przepływ paliwa [l/h]: 110


Najczęściej spotykałem się z obudową typu 1 jednak zamiennie szczególnie w Lanosie i Nubirze możemy spotkać też obudowę typu 2. Wymiana wkładu pompki w obudowie typu 1 jest bardzo prosta więc zostawimy to na koniec, zacznijmy od czegoś co jest upierdliwe. Obudowa typu 2 jest prawdopodobnie nowszym wymysłem i niestety jak wszystko co nowe jest przekombinowana, jeśli chodzi o wymianę pompki.

Pompę można wymieniać na dwa sposoby:
- wymiana całego zespółu pompy - sposób prostszy - koszt zespołu 180 zł (dokument też prezentuje to rozwiązanie) - i samą pompę - tu są drobne wyzwania - koszt ok 80zł.


Wymiana pompy w obudowie typ 2
Nie będę wyważał otwartych drzwi zamieszczam tu instrukcję do obudowy typu 2 jaką zamieścił na stronie elektroda robw. Opis przedstawia kilka sposobów diagnozy. Oraz cały proces wymiany pompy paliwa.

Nie przywłaszczam sobie tego opisu, to nie mój opis, autorem jest: robw - wykonał kwał dobrej roboty.


Wymiana pompy w obudowie typ 1
W obudowie typu 1 wymiana pompki jest dziecinnie prosta. Wszystkie obudowy nieważne jakiego typu trzeba wymontować z samochodu, sposób postępowania jest zawsze taki sam jak w powyższej instrukcji; pompa jest pod tylną kanapą, ściągamy zaślepkę, odpinamy wtyczkę, odpinamy przewody paliwowe, odkręcamy pierścień mocujący, wyjmujemy obudowę pompy.

Gdy mamy obudowę pompy na zewnątrz w każdym typie górna część obudowy jest zamontowana na trzech zaczepach (zdjęcie niżej, to akurat z obudowy typu3 ). Trzeba podważyć te zaczepy, na zdjęciu celowo obudowa z pourywanymi zaczepami, da się to zrobić stosunkowo łatwo ale trzeba uważać żeby nie uszkodzić obudowy tak jak na zdjęciu.

Gdy wyjmiemy pokrywę obudowy dalsza praca jest dziecinnie prosta, po prostu wyjmujemy pompkę (wkład). Pompka wchodzi w dolne gniazdo i górne gniazdo. Nie ma żadnych zaczepów, wystarczy po prostu umieścić pompę prawidłowo na swoim miejscu.

Z nową pompą otrzymujemy kilka elementów które trzeba nałożyć na pompę. Na wlocie jest to sitko i gumowa uszczelka, na wylocie jest to plastikowa tulejka, oring, przejsciówka.



Gumowa uszczelka ma wejść w dolne gniazdo, przejściówka na pompce w górne gniazdo w pokrywie obudowy. Gdy pompa jest dobrze osadzona dociskamy pokrywę obudowy tak aby zatrzaski znalazły się na swoim miejscu łącząc dolną część obudowy z góra i to już wszystko.