Parametry:
Długość [mm]: 262 (wzmacniane Polskie zamienniki mają długość 270 mm)
Gwint zewnętrzny [mm]: M10 x 1,25
Niedrogi i solidny polski stabilizator cały stalowy bez badziewnych plastikowych elementów.
Z kontrą na klucz płaski.
Kupiony na allegro od użytkownika autopartss .
NR KAT.: Z2630.
Cena: 30 zł / sztuka
Stabilizator zdał egzamin inny z plastikowymi elementami urwał się po miesiącu.
Kompatybilne z: KALOS od 09.2002, REZZO od 2000, TACUMA od 2001.
Łączniki pasują też od Audi 80 (długość niepotwierdzona) i Skody fabii I (długość 270mm)
Wymiana łącznika drążka stabilizatora.
Uwaga 1:
W łącznikach stabilizatora nakrętki należy dokręcać momentem 25-35 Nm.
Dokręcając nakrętki mocniej można zerwać gwint lub sworzeń.
Uwaga 2:
Zdarzają się łączniki zbyt długie. Po zamontowaniu takiego drążka na nierównościach uderza on o wahacz. Należy więc montować drążki o długości 262 mm. Długość 270 mm również zdaje egzamin, tej długości są Polskie wzmacniane łączniki.
Uwaga 3:
Występują łączniki z kontrą na imbusa lub kontrą na klucz płaski. Lepiej odkręcić zużyty łącznik z kontrą na klucz płaski. Zwłaszcza w miejscu przykręcenia do kolumny MacPhersona, gdzie kontra na imbusa w przypadku klucza 17 nie zdaje egzaminu – ponieważ nie użyjemy klucza nasadowego, a na klucz płaski mamy za mało miejsca (nakrętka 17 jest większa). W przypadku kontry na imbus zdarza się że jedynym wyjściem jest użycie szczypiec zaciskowych MORS'A lub rozwiercanie nakrętki (w miejscu przykręcenia do drążka stabilizatora nie ma miejsca na użycie szlifierko kątowej, a nie każdy ma piłę szablową).
Łączniki mają różnej wielkości nakrętki spotyka się nakrętkę 14 (kontra klucz 15) i nakrętkę 17 (kontra klucz 17). Mniejsze nakrętki lepiej jest odkręcić, nawet w przypadku kontry na imbus na kolumnie MacPhersona – bo po prostu mamy więcej miejsca na osadzenie klucza.
Inni producenci:
TRW / JTS7618
LEMFÖRDER / LMI30701
JAKOPARTS / J4960905
DELPHI / TC1502
MOOG / DE-LS-2299
SASIC / SAS2306074